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Two characters are waiting in a remote place for a mysterious stranger called Godot. He has promised to come and change their lives. At least that's what they believe. But does Godot really exist and if so, what do they expect from him? Waiting for Godot sheds light on people's quest for change and comfort, while at the same time they are confronted with the pressing problems of their present.

The groundbreaking play by Irish playwright Samuel Beckett is considered a key work of absurd theatre. A theatre that presents people's sense of disorientation in the modern world of the 20th century through seemingly nonsensical scenes and situation comedy. The need to demand stability or improvement in times of crisis seems to be inevitable for people. But what could be the principle of Godot in our technologised and self-insecure times?

In Bochum, Waiting for Godot is now being staged at the Schauspielhaus under the direction of Ulrich Rasche. The Bochum director has created a unique theatre language with his visually impressive productions, which also thrive on complex stages and a penetrating language. Four productions by Ulrich Rasche were invited to the Berlin Theatertreffen: Schiller's Die Räuber (2017), Büchner's Woyzeck (2018), Ágota Kristóf's Das große Heft (2019) and Lessing's Nathan der Weise (2024). Waiting for Godot is his first work at Schauspielhaus Bochum.

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Information about the piece

  • Place:
  • Duration: approx. 3:45h, one break
  • Premiere: 06.09.2024
  • Language: DE EN

Information about the performances

Note: Fog is used during the performance.

Performances

Fri.06.12
19:00 — 22:45
Schauspielhaus
Sat.28.12
19:00 — 22:45
Schauspielhaus
Sun.29.12
17:00 — 20:45
Schauspielhaus
Wed.29.01
19:00 — 22:45
Schauspielhaus

Participants

Images

BO-Book: The digital programme

Press reviews

Press voices

Die Inszenierung ist ein Ereignis, so großartig ist sie gespielt und so bezwingend die Lesart.
sueddeutsche.de, Martin Krumbholz

Ein lange nachwirkendes, starkes Theaterereignis. […] Minimalistisch und gleichzeitig gewaltig.
Ruhr Nachrichten, Tom Thelen

Am Ende wanken wir aus dem Theater, bedrückt, erschöpft und - beschenkt.
Westdeutsche Allgemeine Zeitung, Lars von der Gönna

Das ist Überwältigungstheater der feinsten und wirklich ausgefeiltesten Art.
DLF Kultur / Fazit , Michael Laages

Ulrich Rasche macht aus Samuel Becketts absurdem Drama ein suggestives, überwältigendes Totaltheater, bei dem die verschiedenen Elemente wie Bühnenbild (von ihm selbst mit Franz Dittrich entworfen), Musik, Bewegungschoreografie, Darstellung perfekt zusammenspielen.
Westfälischer Anzeiger , Ralf Stiftel

So zelebriert Rasche Leidenspathos, bis man seinen Kopf als Wunde spürt, und stemmt das Stück hinauf zum Menschheitsdrama, das mehr Aufforderung an uns als Wehklage enthält und darin gar nicht absurd ist.
nachtkritik.de , Andreas Wilink

In Bochum trifft eine sehr intellektuelle und sezierende Regiearbeit auf hervorragende Darsteller, sodass ein Abend entsteht, der vom Publikum zwar einiges fordert, aber in sich sensationell stimmig ist. [...] Ein Ereignis ist diese Inszenierung allemal.
coolibri.de , Petra Zimmermann

Cooperations

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